Rapid plusy i minusy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • r2r
    RS
    • 2008
    • 4721
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #26
    Poziom trzymają, ale jest to poziom coraz bardziej na kieszeń Niemca niż Polaka.
    Artur

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #27
      W tych nowych to turbiny watpie ze dociagna do 300kkm. Jak widac juz ostatnie 1.9TDI mialy z tym problem, nie wspominajac o 2.0TDI.

      Druga sprawa, ze turbina w 1.6TDI jest chyba gabarytowo mniejsza, a dziala na wyzszym doladowaniu niz poprzednicy.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • miodek50
        Classic
        • 2008
        • 15

        #28
        Ja Tdi już definitywnie sobie odpuscilem choć ostatnie 8 lat bardzo fajnie się jeździło.Skłaniam się teraz do 1.2 105 km. Myślałem też o 1.4 z DSG ale różnica w cenie jest już spora.

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #29
          Za chwile bedzie instalacje 5 generacji do tych 1.2, silnikow na rynku wtornym bedzie pelno wiec 1.2 i 1.4 stana sie najpopularniejszymi silnikami na drodze.
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • hubir
            Classic
            • 2013
            • 14

            #30
            Nigdy więcej gazu w samochodzie.
            www.taxiforum.pl

            www.warszawskitaksowkarz.pl

            Komentarz

            • r2r
              RS
              • 2008
              • 4721
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #31
              Zamieszczone przez Maicroft
              Za chwile bedzie instalacje 5 generacji do tych 1.2, silnikow na rynku wtornym bedzie pelno wiec 1.2 i 1.4 stana sie najpopularniejszymi silnikami na drodze.
              To też mimo wszystko turbina już na starcie, więc o prostocie można zapomnieć, a i wody też pewnie trochę jeszcze upłynie zanim LPG będzie się dało pożenić w miarę bezawaryjnie z TSI.
              Artur

              Komentarz

              • Tony065
                RS
                • 2009
                • 2487
                • Octavia I (1U2)
                • ARX 1.8 20VT 150 KM

                #32
                r2r, nie przeginaj z tymi turbinami. To nie TDI.
                Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                @ by Tune-up Gdańsk
                TDI VP++ i jeszcze rośnie
                Antek

                Komentarz

                • 2.0-16v Michał
                  RS
                  • 2013
                  • 4038
                  • Octavia III (5E3)
                  • BKD 2.0 TDI 140 KM
                  • CHZD 1.0 TSI 115 KM

                  #33
                  O turbinę trzeba po prostu dbać
                  http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
                  przedstawiam smerfetke

                  Komentarz

                  • tokolosz
                    Rider
                    • 2010
                    • 519
                    • Volvo

                    #34
                    Ja dostałem dzisiaj zastępczego Rapida 1.2 tsi 86km, może wniosę coś do tego postu.
                    Jak dla mnie jest to Octavia I hb. anno domini 2013. Ale taka OI przed liftem do poliftowej to jej jakości brakuje. Jedyny + dla Rapida to ilość miejsca z tyłu.
                    Silnik miał być 105km a dali 86. Na trasie jakoś idzie na pusto - (180km/h leci bez problemu) ale brak 6 biegu Co do mocy to myślałem, że dali mi 105 - i z takim przekonaniem pojechałem (myślałem, że w R 105 tsi jest 5 a w O3 105 tsi jest 6 biegów). Odczucia - jakoś jedzie ale bez szału (odrazu pomyślałem o giftach z hamowni i przypomniało mi się moje Palio Weekend 1.6 hl 101km, które w porównaniu do tego Rapida było Rakietą), więc zaraz przestudiowałem dowód rej. i było jasne, 86km. Mało/ nie mało - to zleży jak kto jeździ. dobrze idzie z dołu (jak na 1.2) ale brak mu góry (typowe 8v). Do miasta w sam raz do normalnej i nawet dynamicznej jazdy.

                    dalszy ciąg programu nastąpi
                    Grand Scenic 2.0T Initiale 05'
                    Służbowe: Berlingo 1.6hdi 92 Selection 15'
                    Była 4 x Octavia: 04' O1 fl Elegance Combi ASV
                    08' O2 Elegance Combi BKC
                    11' O2 fl Elegance Combi CDAA
                    99' O1 SLX Combi AHF

                    Komentarz

                    • hubir
                      Classic
                      • 2013
                      • 14

                      #35
                      Mam zamiar poruszać się głównie po mieście. Jednak interesuje mnie 105 KM. Porównanie Rapid i O3 z podobnym wyposażeniem wypadło 13 tys. różnicy na korzyść tego pierwszego ( konfigurator skody ). Jednak sporo.
                      www.taxiforum.pl

                      www.warszawskitaksowkarz.pl

                      Komentarz

                      • tokolosz
                        Rider
                        • 2010
                        • 519
                        • Volvo

                        #36
                        właśnie sprawdzilem V max. 195 na prostej lekko pod górkę i 205 z góry brakuje 6 biegu, ale jak na 86 km to zacnie.
                        Grand Scenic 2.0T Initiale 05'
                        Służbowe: Berlingo 1.6hdi 92 Selection 15'
                        Była 4 x Octavia: 04' O1 fl Elegance Combi ASV
                        08' O2 Elegance Combi BKC
                        11' O2 fl Elegance Combi CDAA
                        99' O1 SLX Combi AHF

                        Komentarz

                        • 2.0-16v Michał
                          RS
                          • 2013
                          • 4038
                          • Octavia III (5E3)
                          • BKD 2.0 TDI 140 KM
                          • CHZD 1.0 TSI 115 KM

                          #37
                          I wir w baku
                          http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
                          przedstawiam smerfetke

                          Komentarz

                          • dontak
                            Rider
                            • 2008
                            • 586
                            • Octavia III combi (5E5)
                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                            #38
                            miodek50, Pomyśl może nad OIII z 1.2 85KM. Kilka osób na forum ma i sobie chwali. Poza tym wątpię żebyś zmieścił się w 8l w mieście. Moje 1.2 105KM spala średnio 7.9 (z dystrybutora) ale w tym jest jakieś 20 - 30% trasy. Jeżdżę spokojnie i szczerze wątpię w 8l. Do niedawna sam jeździłem na taxi i wiem czym to się je. Powodzenia.
                            OIII 1.2 TSI 105 KM

                            Komentarz

                            • hubir
                              Classic
                              • 2013
                              • 14

                              #39
                              Tak na marginesie musiałem z przyczyn technicznych zmienić nick.
                              W sumie jeżdżę w godzinach wczesnoporannych lub poznopopoludniowychwięc korki raczej umiarkowane. Za kółkiem siedzę od 20 lat i już mi przeszedł tryb jazdy sportowej. Myślałem o tym słabszym silniku ale nie wiem czy to dobre rozwiązanie. Może uda mi się załapać na jakąś jazdę probną to będę mądrzejszy .
                              www.taxiforum.pl

                              www.warszawskitaksowkarz.pl

                              Komentarz

                              • tokolosz
                                Rider
                                • 2010
                                • 519
                                • Volvo

                                #40
                                Rapid 1.2 TSI Test CD. (Ja nazywam go RAPIST :lol: )

                                Spalanie trasa 100 km w dwie strony jazda normalna jak dla mnie (raczej dynamiczna ) 6,2litra z kompa.
                                Miasto 100% korki i średnia prędkość 11km/h 11,7 litra.
                                Trasa autostrada dymamicznie 140 - 160km/h 8 litrów na krótkim odcinku.

                                oczywiście na zamkniętym odcinku drogi niepublicznej

                                Pozdrawiam
                                Grand Scenic 2.0T Initiale 05'
                                Służbowe: Berlingo 1.6hdi 92 Selection 15'
                                Była 4 x Octavia: 04' O1 fl Elegance Combi ASV
                                08' O2 Elegance Combi BKC
                                11' O2 fl Elegance Combi CDAA
                                99' O1 SLX Combi AHF

                                Komentarz

                                • 2.0-16v Michał
                                  RS
                                  • 2013
                                  • 4038
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • BKD 2.0 TDI 140 KM
                                  • CHZD 1.0 TSI 115 KM

                                  #41
                                  Oczywiście że na zamknietym odcinku. Tak patrzę na licznik to chyba na torze w kielcach :diabelski_usmiech
                                  http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
                                  przedstawiam smerfetke

                                  Komentarz

                                  • hubir
                                    Classic
                                    • 2013
                                    • 14

                                    #42
                                    A jak ten silnik zbiera się ze startu zatrzymanego? Bardzo czuć turbodziurę czy jakoś się zbiera od dołu?
                                    www.taxiforum.pl

                                    www.warszawskitaksowkarz.pl

                                    Komentarz

                                    • dontak
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 586
                                      • Octavia III combi (5E5)
                                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                      #43
                                      hubir, silnik zbiera się całkiem nieźle od samego dołu tzn. od około 1200 obr/min. Ja na początku musiałem się nauczyć nim jeździć. Nie jest to rakieta ale do dynamicznej jazdy po mieście w zupełności wystarcza, a i na trasie nie należy do najwolniejszych.
                                      OIII 1.2 TSI 105 KM

                                      Komentarz

                                      • hubir
                                        Classic
                                        • 2013
                                        • 14

                                        #44
                                        Wysłałem dziś prośbę o jazdę probną Rapidem i O3. Pewnie nie mają tych najslabszych silników ale porównam sobie te dwa modele.
                                        www.taxiforum.pl

                                        www.warszawskitaksowkarz.pl

                                        Komentarz

                                        • tokolosz
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 519
                                          • Volvo

                                          #45
                                          Ogólnie 1.2 tsi jest 8 zaworowe więc wstaje dosyć szybko, ale powyżej 4500 już nie ma co szukać (rozpędza się ale bardziej siłą woli niż mocą). Jazda podobna jak w dieslu z tym silnikiem.
                                          Spalanie średnie z kompa na autostradzie przy mojej jeździe 8,8l/100km (prędkości 17@- 19@).
                                          Zawieszenie nie jest takie złe - jak kopałem po zakręcie to przód wywala ale jest ok (i tak wszystkich wyprzedziłem) więc nie ma co mówić, że złe, gorsze, ale nadal dobre w porównaniu do O2. Przy autostradowych prędkościach troszkę nerwowo reaguje na wiatr i nagłe dohamowania, ale nikt się nie spoci prowadząc Rapida nawet szybko (chyba, że przegnie, ale wtedy to nic nie pomoże).

                                          I na koniec największy mankament wg mnie: nisko i zbyt pionowo poprowadzona szyba przednia, po prostu stojąc na światłach jako pierwszy muszę pochylić się do przodu aby zobaczyć sygnalizację świetlną (trzeba wyglądać z pod dachu, lub stawać w większej odległości od świateł), co w mieście jest bardzo denerwujące.

                                          CDN.
                                          Grand Scenic 2.0T Initiale 05'
                                          Służbowe: Berlingo 1.6hdi 92 Selection 15'
                                          Była 4 x Octavia: 04' O1 fl Elegance Combi ASV
                                          08' O2 Elegance Combi BKC
                                          11' O2 fl Elegance Combi CDAA
                                          99' O1 SLX Combi AHF

                                          Komentarz

                                          • hubir
                                            Classic
                                            • 2013
                                            • 14

                                            #46
                                            W piątek jadę na jazdy Rapidem i O3. Porównamy zobaczymy.

                                            [ Dodano: Pią 05 Lip, 13 12:31 ]
                                            Odbyłem dziś jazdy Rapidem 1.2/85KM i O3 1.4/140KM.
                                            Co do komfortu jak to w skodzie nie ma czego się czepiać. No chyba że ktoś się uprze. W O3 trochę lepsze materiały ale Rapid też jakoś nie razi. Przynajmniej z punktu widzenia kierowcy.
                                            O3 z 1.4/140KM zbiera się fajnie nawet w trybie eco. Silnik cichy do jakiś 3,5-4k obrotów.
                                            Rapid 1.2/85KM. Tu muszę powiedzieć że jestem bardzo mile zaskoczony. Byłem trochę sceptycznie nastawiony do tego silnika ale obiektywnie muszę przyznać że daje rade. Jeśli ktoś nie ma zamiaru startować w wyścigach to ten silnik w zupełności wystarcza do swobodnego i komfortowego przemieszczania się.
                                            Co do komfortu to albo mi się wydaje albo Skoda robi coraz twardsze zawieszenia. Co ważne dla mnie osobiście nie jest to wadą. I tu muszę powiedzieć że mam odczucie jakby Rapid zachowywał się bardziej pewnie niż O3. Rabid jest lżejszy po za tym O3 była w kombi i może dlatego takie odczucia.
                                            Po dzisiejszych jazdach ja skłaniam się ku Rapidowi. Na moje potrzeby w zupełności wystarczy.
                                            www.taxiforum.pl

                                            www.warszawskitaksowkarz.pl

                                            Komentarz

                                            • grzesk
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 296

                                              #47
                                              Zamieszczone przez tokolosz
                                              .....

                                              CDN.
                                              Ciekawie piszesz, czekamy dalej. Ja miałem Rapida 1.2 TSI 85 KM przez 3 godziny i mi się fajnie jeździło ale to i tak mało aby poznać i przetestować auto.

                                              Czekamy na więcej
                                              SKODA Rapid 1.2 TSI 105 KM

                                              SKODA Fabia I 1.2 12V HTP 64 KM

                                              Komentarz

                                              • hubir
                                                Classic
                                                • 2013
                                                • 14

                                                #48
                                                Dostałem info w salonie że w silniku 1.2 turbin ma niezależny układ chłodzenia. Czy to oznacza że nie trzeba już pamiętać o schladzaniu turbiny po intensywnej jeździe czy to tylko jakąś ściema ?
                                                www.taxiforum.pl

                                                www.warszawskitaksowkarz.pl

                                                Komentarz

                                                • arkan
                                                  Drive
                                                  • 2011
                                                  • 89

                                                  #49
                                                  Dobrze Ci powiedzieli, ma oddzielny układ chłodzenia turbiny. Ja jednak tak profilaktycznie po ostrzejszej jeździe zostawiam silnik na wolnych obrotach przez ok. 2 min.
                                                  Golf VII TDI Variant

                                                  Komentarz

                                                  • tokolosz
                                                    Rider
                                                    • 2010
                                                    • 519
                                                    • Volvo

                                                    #50
                                                    jest turbosprężarka chłodzona cieczą ale czy dalej po zgaszeniu chodzi pompa? teraz jestem na urlopie i powiem, że miejsca a rapidzie jest pod dostatkiem. Auto jak na swoje gabaryty i moc jest ok. ale na autostradzie brakuje 6 biegu i od 140 km/h jest głośno, poza tym na pusto jedzie dobrze a po załadowaniu brakuje mocy i ciężko się dostawczaki wyprzedza. 105 na pewno jest jeszcze lepszym wyborem.

                                                    Aha, spalanie załadowany samochód i trasa Kraków -Rzeszów 7.2l/100km przy średniej z a4 142km/h a z całości 97km/h tak więc całkiem nieźle.
                                                    pozdrawiam
                                                    Grand Scenic 2.0T Initiale 05'
                                                    Służbowe: Berlingo 1.6hdi 92 Selection 15'
                                                    Była 4 x Octavia: 04' O1 fl Elegance Combi ASV
                                                    08' O2 Elegance Combi BKC
                                                    11' O2 fl Elegance Combi CDAA
                                                    99' O1 SLX Combi AHF

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...