Poziom trzymają, ale jest to poziom coraz bardziej na kieszeń Niemca niż Polaka.
Rapid plusy i minusy
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez MaicroftZa chwile bedzie instalacje 5 generacji do tych 1.2, silnikow na rynku wtornym bedzie pelno wiec 1.2 i 1.4 stana sie najpopularniejszymi silnikami na drodze.Artur
Komentarz
-
-
Ja dostałem dzisiaj zastępczego Rapida 1.2 tsi 86km, może wniosę coś do tego postu.
Jak dla mnie jest to Octavia I hb. anno domini 2013. Ale taka OI przed liftem do poliftowej to jej jakości brakuje. Jedyny + dla Rapida to ilość miejsca z tyłu.
Silnik miał być 105km a dali 86. Na trasie jakoś idzie na pusto - (180km/h leci bez problemu) ale brak 6 biegu Co do mocy to myślałem, że dali mi 105 - i z takim przekonaniem pojechałem (myślałem, że w R 105 tsi jest 5 a w O3 105 tsi jest 6 biegów). Odczucia - jakoś jedzie ale bez szału (odrazu pomyślałem o giftach z hamowni i przypomniało mi się moje Palio Weekend 1.6 hl 101km, które w porównaniu do tego Rapida było Rakietą), więc zaraz przestudiowałem dowód rej. i było jasne, 86km. Mało/ nie mało - to zleży jak kto jeździ. dobrze idzie z dołu (jak na 1.2) ale brak mu góry (typowe 8v). Do miasta w sam raz do normalnej i nawet dynamicznej jazdy.
dalszy ciąg programu nastąpiGrand Scenic 2.0T Initiale 05'
Służbowe: Berlingo 1.6hdi 92 Selection 15'
Była 4 x Octavia: 04' O1 fl Elegance Combi ASV
08' O2 Elegance Combi BKC
11' O2 fl Elegance Combi CDAA
99' O1 SLX Combi AHF
Komentarz
-
-
właśnie sprawdzilem V max. 195 na prostej lekko pod górkę i 205 z góry brakuje 6 biegu, ale jak na 86 km to zacnie.Grand Scenic 2.0T Initiale 05'
Służbowe: Berlingo 1.6hdi 92 Selection 15'
Była 4 x Octavia: 04' O1 fl Elegance Combi ASV
08' O2 Elegance Combi BKC
11' O2 fl Elegance Combi CDAA
99' O1 SLX Combi AHF
Komentarz
-
-
miodek50, Pomyśl może nad OIII z 1.2 85KM. Kilka osób na forum ma i sobie chwali. Poza tym wątpię żebyś zmieścił się w 8l w mieście. Moje 1.2 105KM spala średnio 7.9 (z dystrybutora) ale w tym jest jakieś 20 - 30% trasy. Jeżdżę spokojnie i szczerze wątpię w 8l. Do niedawna sam jeździłem na taxi i wiem czym to się je. Powodzenia.
Komentarz
-
-
Tak na marginesie musiałem z przyczyn technicznych zmienić nick.
W sumie jeżdżę w godzinach wczesnoporannych lub poznopopoludniowychwięc korki raczej umiarkowane. Za kółkiem siedzę od 20 lat i już mi przeszedł tryb jazdy sportowej. Myślałem o tym słabszym silniku ale nie wiem czy to dobre rozwiązanie. Może uda mi się załapać na jakąś jazdę probną to będę mądrzejszy .
Komentarz
-
-
Rapid 1.2 TSI Test CD. (Ja nazywam go RAPIST :lol: )
Spalanie trasa 100 km w dwie strony jazda normalna jak dla mnie (raczej dynamiczna ) 6,2litra z kompa.
Miasto 100% korki i średnia prędkość 11km/h 11,7 litra.
Trasa autostrada dymamicznie 140 - 160km/h 8 litrów na krótkim odcinku.
oczywiście na zamkniętym odcinku drogi niepublicznej
PozdrawiamGrand Scenic 2.0T Initiale 05'
Służbowe: Berlingo 1.6hdi 92 Selection 15'
Była 4 x Octavia: 04' O1 fl Elegance Combi ASV
08' O2 Elegance Combi BKC
11' O2 fl Elegance Combi CDAA
99' O1 SLX Combi AHF
Komentarz
-
-
Ogólnie 1.2 tsi jest 8 zaworowe więc wstaje dosyć szybko, ale powyżej 4500 już nie ma co szukać (rozpędza się ale bardziej siłą woli niż mocą). Jazda podobna jak w dieslu z tym silnikiem.
Spalanie średnie z kompa na autostradzie przy mojej jeździe 8,8l/100km (prędkości 17@- 19@).
Zawieszenie nie jest takie złe - jak kopałem po zakręcie to przód wywala ale jest ok (i tak wszystkich wyprzedziłem) więc nie ma co mówić, że złe, gorsze, ale nadal dobre w porównaniu do O2. Przy autostradowych prędkościach troszkę nerwowo reaguje na wiatr i nagłe dohamowania, ale nikt się nie spoci prowadząc Rapida nawet szybko (chyba, że przegnie, ale wtedy to nic nie pomoże).
I na koniec największy mankament wg mnie: nisko i zbyt pionowo poprowadzona szyba przednia, po prostu stojąc na światłach jako pierwszy muszę pochylić się do przodu aby zobaczyć sygnalizację świetlną (trzeba wyglądać z pod dachu, lub stawać w większej odległości od świateł), co w mieście jest bardzo denerwujące.
CDN.Grand Scenic 2.0T Initiale 05'
Służbowe: Berlingo 1.6hdi 92 Selection 15'
Była 4 x Octavia: 04' O1 fl Elegance Combi ASV
08' O2 Elegance Combi BKC
11' O2 fl Elegance Combi CDAA
99' O1 SLX Combi AHF
Komentarz
-
-
W piątek jadę na jazdy Rapidem i O3. Porównamy zobaczymy.
[ Dodano: Pią 05 Lip, 13 12:31 ]
Odbyłem dziś jazdy Rapidem 1.2/85KM i O3 1.4/140KM.
Co do komfortu jak to w skodzie nie ma czego się czepiać. No chyba że ktoś się uprze. W O3 trochę lepsze materiały ale Rapid też jakoś nie razi. Przynajmniej z punktu widzenia kierowcy.
O3 z 1.4/140KM zbiera się fajnie nawet w trybie eco. Silnik cichy do jakiś 3,5-4k obrotów.
Rapid 1.2/85KM. Tu muszę powiedzieć że jestem bardzo mile zaskoczony. Byłem trochę sceptycznie nastawiony do tego silnika ale obiektywnie muszę przyznać że daje rade. Jeśli ktoś nie ma zamiaru startować w wyścigach to ten silnik w zupełności wystarcza do swobodnego i komfortowego przemieszczania się.
Co do komfortu to albo mi się wydaje albo Skoda robi coraz twardsze zawieszenia. Co ważne dla mnie osobiście nie jest to wadą. I tu muszę powiedzieć że mam odczucie jakby Rapid zachowywał się bardziej pewnie niż O3. Rabid jest lżejszy po za tym O3 była w kombi i może dlatego takie odczucia.
Po dzisiejszych jazdach ja skłaniam się ku Rapidowi. Na moje potrzeby w zupełności wystarczy.
Komentarz
-
-
jest turbosprężarka chłodzona cieczą ale czy dalej po zgaszeniu chodzi pompa? teraz jestem na urlopie i powiem, że miejsca a rapidzie jest pod dostatkiem. Auto jak na swoje gabaryty i moc jest ok. ale na autostradzie brakuje 6 biegu i od 140 km/h jest głośno, poza tym na pusto jedzie dobrze a po załadowaniu brakuje mocy i ciężko się dostawczaki wyprzedza. 105 na pewno jest jeszcze lepszym wyborem.
Aha, spalanie załadowany samochód i trasa Kraków -Rzeszów 7.2l/100km przy średniej z a4 142km/h a z całości 97km/h tak więc całkiem nieźle.
pozdrawiamGrand Scenic 2.0T Initiale 05'
Służbowe: Berlingo 1.6hdi 92 Selection 15'
Była 4 x Octavia: 04' O1 fl Elegance Combi ASV
08' O2 Elegance Combi BKC
11' O2 fl Elegance Combi CDAA
99' O1 SLX Combi AHF
Komentarz
-
Komentarz